5 dôvodov prečo titulkovať (každé) video

Simona Pralovska Ciferník24.07.2018 Pre zákazníkov – Odborné preklady Čas čítania: 2 min.
Pohľad na notebook
Čas čítania 2 min

Sledovanie videí na internete sa teší čoraz väčšej obľube. Až tretina všetkej internetovej aktivity súvisí so sledovaním videí, pričom aspoň jedno video denne si pozrie 100 miliónov užívateľov. A tieto čísla budú narastať. Tak hovoria štatistiky. Tomu sa, celkom logicky, prispôsobujú aj firmy a marketingové aktivity.

Titulky: podstatné a potrebné

Samozrejme, ak nie ste Oprah Winfrey alebo Donald Trump, nestačí len zverejniť video a očakávať, že ho uvidia milióny ľudí a zázrakom sa ocitne na vrchole výsledkov vyhľadávania. K tomu, aby užívatelia ľahšie našli vaše video vám pomôžu titulky – ideálne viacjazyčné.

Pýtate sa prečo? Poďme sa na to pozrieť. (Podrobnejší popis bodov nájdete nižšie.)

infografika 5 dôvodov prečo titulkovať video

.

Prehrávanie bez zvuku

V súčasnosti sa videá na Facebooku automaticky začnú prehrávať  hneď, ako sa objavia. Prehrávajú sa však bez zvuku. Vyše osemdesiat percent z nich si užívatelia pozrú bez toho, aby si zvuk manuálne zapli. Keď vezmeme do úvahy, že polovicu videí na internete pozerajú ľudia na svojich smartfónoch, je nám jasné, že mobily v kombinácii s automatickým prehrávaním môžu pre videá predstavovať isté problémy.

Pri nastavení tichého režimu na mobilných zariadeniach štandardne vypínajú zvuk aj iné aplikácie, napríklad YouTube. Ak si niekto pozerá vaše video na verejnom mieste alebo v autobuse, je nepravdepodobné, že si zvuk zapne a tak sa môže stať, že obsah videa zostane nepochopený. Riešením sú titulky.

K titulkovaniu videí sa prikláňa aj samotný Facebook, ktorý na základe interných prieskumov uviedol, že používanie titulkov vo videoreklamách zvyšuje čas, ktorý ľudia strávia sledovaním videa o 12 %, čo rozhodne nie je na zahodenie.

Svet bez hraníc

Na rozdiel od reálneho sveta, vo svete internetu neexistujú hranice. Vaše videá si tak môžu veľmi ľahko pozerať užívatelia na celom svete. No ak užívateľ neovláda pôvodný jazyk videa, bez titulkov mu rozumieť nebude. Preto je vhodné dať užívateľovi možnosť zvoliť si aspoň anglický preklad titulkov, a ak vám to situácia umožňuje, aj preklad videa v ďalších jazykoch, v ktorých chcete osloviť publikum.

Za zmienku stojí táto štúdia, podľa ktorej takmer 3/4 užívateľov prezerá webové stránky predovšetkým vo svojom rodnom jazyku. Deväť z desiatich opýtaných uviedlo, že ak je na webovej stránke k dispozícii voľba jazyka, vyberú si vždy svoj rodný.  A viac ako polovica by bola ochotná za produkt alebo službu zaplatiť viac, ak majú informácie vo svojom „vlastnom“ jazyku. Tak prečo to nevyužiť?

Podpora SEO (optimalizácia pre vyhľadávače)

Internetové vyhľadávače nevedia bez vašej asistencie rozpoznať zvuk vo videách a porozumieť ich obsahu. Tento háčik vyrieši titulkovanie videa. Vďaka tomu dokážu vyhľadávače vaše video presnejšie označiť a indexovať. Titulky teda budú viesť k lepšej pozícii videa vo výsledkoch vyhľadávania, a tým pádom aj k jeho vyššej organickej návštevnosti.

Oslovíte viacero zmyslov

Titulky pomáhajú lepšiemu pochopeniu informácií.  Ak totiž k videu pridáte titulky, zasiahnete hneď dva zmysly, pričom platí základné pravidlo: čím viac zmyslov do vnímania zapojíte, tým je váš zážitok hlbší. Znamená to, že keď užívateľ počúva hovorené slovo a ten istý text zároveň aj číta, zvyšuje sa jeho pozornosť a tiež pravdepodobnosť, že si obsah správy zapamätá.  A to je predsa vaším cieľom.

Jednoduchá tvorba ďalšieho obsahu

Ak do videa pridávate titulky, máte vlastne pripravený prepis videa, ktorý môžete použiť na ďalšie účely. Napríklad publikovať blogový článok, vytvoriť infografiku, zahrnúť ho do e-knihy, či ďalej zdieľať na sociálnych sieťach. Čokoľvek, čo sa vám hodí.

Potrebujete preložiť titulky k videu?  Napíšte nám na info@lexika.sk alebo vyplňte kontaktný formulár.

 
Simona Pralovska
Simona Pralovska
Vendor manager

Svoju púť v LEXIKE som začala ešte počas študentských čias v roku 2017. Odvtedy mi LEXIKA, ľudia v nej i prekladateľské odvetvie prirástli k srdcu. Medzi moje každodenné výzvy patrí vyhľadávanie prekladateľských talentov. Popri tom sa venujem rozvíjaniu dobrých a otvorených vzťahov s našimi stálymi prekladateľmi, vďaka ktorým môžeme robiť to, čo nás napĺňa. Postupne sa k mojej náplni práce pričlenili aj marketingové aktivity a interné HR. Stereotyp mi teda v práci rozhodne nehrozí a každý deň sa naučím niečo nové. 🙃

Čítaj viac



Páči sa vám čo píšeme?
Povedzte to ďalej!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *