8 aplikácií na organizáciu úloh: tieto sa oplatí používať
Dominik Parajka 17.07.2023 Ako na... (tipy a triky) Čas čítania: 4 min.Ste zaneprázdnený človek a hľadáte spôsoby, ako si čo najlepšie zorganizovať svoj čas? Respektíve, snažíte sa čo najefektívnejšie prerozdeľovať úlohy medzi svojich spolupracovníkov?
V takom prípade vám veľmi dobre poslúžia moderné aplikácie, ku ktorým viete mať prístup zo svojho počítača i smartfónu. Prinášame vám výber tých najlepších!
Trello
Aplikáciu Trello využívajú mnohé spoločnosti, v ktorých na jednom projekte pracujú viacerí ľudia. Avšak jej benefity oceníte aj ako jednotlivec. Úlohy sú rozdelené v okienkach, vďaka ktorým máte o všetkom veľmi dobrý prehľad.
Samozrejmosťou je možnosť vytvárať si to-do listy či presúvať úlohy medzi viacerými oknami. Napríklad podľa toho, v akej fáze riešenia sa nachádzajú.
Trello ponúka základnú verziu zdarma. Platené plány začínajú od 5 $ za používateľa na mesiac.
Asana
Opäť raz skvelý nástroj na organizáciu pracovných projektov, ktorý však viete využiť aj pre svoje osobné potreby. V prehľadnej aplikácii si dokážete nastavovať deadliny projektov a jednotliví členovia môžu sledovať zadané či dokončené úlohy. Zobrazenie úloh si môžete zvoliť v podobe zoznamu, časovej osi či panelov.
Prostredníctvom aplikácie Asana sa dá aj jednoducho komunikovať. Všetky pracovné záležitosti tak vybavíte na jednom mieste.
Základné funkcie môžete využívať zdarma. Za pokročilejšie funkcie zaplatíte od 10,99 € za používateľa na mesiac.
Todoist
Aplikácia Todoist je na trhu už nejaký ten rôčik, no vývojári stále pracujú na jej vylepšovaní. Pravidelne získava mnohé ocenenia a je jednou z najlepších možností, ako si organizovať čas a úlohy v digitálnom formáte.
Viete ju využiť na plánovanie svojho rozvrhu dňa, avšak vďaka mnohým praktickým funkciám ju ocenia aj menšie pracovné tímy. Výhodou je rýchle pridávanie nových úloh, zdieľanie projektov a nastavovanie priority.
Todoist si môžete pridať aj ako rozšírenie do Chromu a pridávať si tak úlohy alebo napríklad články na prečítanie priamo z vyhľadávača.
Základná verzia je zdarma, pokročilá od 4 $ mesačne.
Vedeli ste, že: V aplikácii Todoist môžete sledovať grafy vašej produktivity? Viete ju tak používať aj ako nástroj na zlepšovanie pracovnej disciplíny.
Na podobnom princípe funguje aj aplikácia Microsoft To Do.
Google Keep
Pokiaľ radi využívate riešenia od Googlu, táto aplikácia Google Keep bude pre vás skvelým pomocníkom. Poteší perfektnou intuitívnosťou používania. Jednoducho si v nej vytvoríte karty s úlohami, ktoré môžete farebne odlíšiť a usporiadať napríklad podľa priority.
Veľkou výhodou je veľmi dobrá kompatibilita s inými Google aplikáciami – Gmailom alebo Google Docs. Dokážete tak pracovať rýchlejšie a efektívnejšie.
Google Tasks
Ďalšia zaujímavá aplikácia od spoločnosti Google, ktorú oceníte špeciálne v prípade, že používate Gmail. Google Tasks vám totiž umožní nové e-maily automaticky konvertovať do úloh. Nastaviť si môžete aj praktické pripomienky. Už sa vám tak nikdy nestane, že zabudnete odpísať na dôležitý e-mail.
Aplikácia Google Tasks je zároveň prepojená aj s kalendárom Google, takže si prostredníctvom nej ľahko viete organizovať nové úlohy a nehrozí, že sa vám budú v časovom harmonograme prekrývať s inými.
24me
Táto zaujímavá aplikácia bude skvelým pomocníkom pre každého, kto má hektický život plný rôznych aktivít. Funguje ako prehľadný kalendár, do ktorého si viete naplánovať všetky povinnosti. Dokážete si v nej písať poznámky či vytvárať zoznamy úloh, pričom výhodou je kompatibilita s Google Calendar, Outlookom a mnohými ďalšími aplikáciami.
Jedinečnou funkciou aplikácie 24me sú smart notifikácie o nadchádzajúcich udalostiach z vášho kalendára. Aplikácia vám napríklad odporučí najlepší čas na odchod z domu podľa toho, aká je aktuálna dopravná situácia. Taktiež vás upozorní na riziko nepriaznivého počasia. Bude tak akýmsi virtuálnym osobným asistentom, ktorý zefektívni celý váš život.
Any.do
Mnohými modernými funkciami disponuje aj aplikácia Any.do. Umožní vám pridávať nové aktivity hlasovými pokynmi, jedným ťahom prsta označiť úlohu ako splnenú či jednoduchým zatrasením telefónu ju vymazať. Praktickým prvkom sú tiež push-notifikácie, ktoré vám každé ráno pripomenú nadchádzajúce udalosti.
Základná verzia je zdarma, premium získate za 3 $ mesačne a verziu pre tímy za 5 $ mesačne.
Evernote
No a napokon evergreen medzi aplikáciami na organizáciu úloh – Evernote. Praktický nástroj na ukladanie poznámok , kde okrem textu viete pridať aj videá, obrázky, zvukové či PDF súbory. Jednotlivé poznámky môžete spájať dokopy a vidieť tak medzi nimi prepojenie.
Ako sme už zvyknutí, základná verzia je dostupná zdarma, platená začína od 12,99 € mesačne.
Využívate na organizáciu papier a pero alebo ste podľahli moderným technológiám? Ktorá aplikácia sa vám osvedčila? Podeľte sa o svoje tipy v komentároch.
Ako copywriter som začal v Lexike pôsobiť počas roku 2021. Online marketingu, blogom a textom na weby sa ale venujem už viac ako 5 rokov. Bavia ma cudzie jazyky, venujem sa predovšetkým angličtine. Tú som si obľúbil už v detstve, keďže počas základnej školy som žil takmer rok v Anglicku. Mám rád spoznávanie cudzích národností a ich kultúr.
Povedzte to ďalej!
Pekný článok, avšak autor pozabudol na dôležitú vec a to je GDPR a ochrana údajov firmy.
Ak takéto nástroje využívate pre svoju prácu u zamestnávateľa, tak na to musíte maj od firmy aj súhlas, resp. firma sama má určiť nástroje, ktoré môžete pre výkon svojho zamestnania využívať.
Problém väčšiny tu spomínaných služieb je, že Váš zamestnávateľ nemá kontrolu nad dátami, ktoré tam ukladáte. tu môže ľahko dôjsť k úniku údajov, resp. ku problému s “privacy”.
Neviem či by som bol ako zákazník spokojný, ak by niekto moje údaje a informácie ukladal do služby prepojenej na Gmail. 😉
Čítal autor článku licenčné podmienky jednotlivých služieb? Ak áno, tak sa tam určite dozvedel veľmi zaujímavé veci.